Renata Žemaitienė redaktorė
Nr. 48 2017 11

Dar kartą

„Esmė ne tame, kiek kartų jūs suklysite. Esmė - kiek kartų pabandysite vėl.”

McKinsey tyrimais tvirtina, jog daugiau nei 70% strategijų neišlaiko įgyvendinimo. Technologijų komercializavimo ekspertas Mike Otworth iš JAV „Innventure“ teigia, jog dienos šviesos taip ir neišvysta net 90% inovatyvių idėjų. „Forbes“ skaičiuoja, kad Silicio slėnyje žlunga 9 iš 10 startuolių.

Pasižiūrėjus tokią statistiką atrodytų, jog geriausias veiklos modelis - nieko nedaryti. Tačiau kai kas su tuo nesutiktų.

Sakoma, jog Thomas Edison atliko 1000 nesėkmingų bandymų, kol įsižiebė pirmoji elektros lemputė. Colonel Sanders, KFC įkūrėjas, sulaukė 1009 neigiamų atsakymų bandydamas parduoti savo pirmąjį keptos vištienos receptą. 1500 kartų likimą keikė ir Sylvester Stallone, nerasdamas susidomėjusių „Rocky” filmo kūrimu. Jack Ma, turtingiausias Kinijos žmogus ir alibaba.com įkūrėjas, 10 kartų nepateko į Harvardą ir 30 kartų išgirdo „ne”, ieškodamas eilinio darbo.

Atrodo, kad tiesa tokia: kuo daugiau kartų nepasiseka, tuo didesnė tikimybė, kad viskas bus gerai. Thomas Watson, buvęs IBM sėkmės strategas ir CEO, kažkada pasakė:  „The fastest way to succeed is to double your failure rate.” Čia antrina ir Darius Pietaris: „Nėra vienos piliulės, vieno sėkmės recepto ar vienos stebuklingos frazės, kuri ims ir parduos, svarbiausia yra atkaklumas ir nuolatinis ėjimas į priekį, bandymai, nepaisant nesėkmių” (TMD ir VŽ konferencija „Pardavimai 2018”).

Esmė ne tame, kiek kartų jūs suklysite. Esmė - kiek kartų pabandysite vėl.

Bet pabandysite ne tuščiai kopijuodami kitų sėkmę, o ieškodami savosios. Pasisemdami inspiracijų iš savo autoritetų, bet neskubėdami tapatintis su jais. Ne buko užsispyrimo vedami, įtikinėdami kitus savo teisumu, bet klausydami, klausinėdami ir reflektuodami. Mokėdami išbūti nesėkmėje, periode, kai nepavyksta, ir išsėmę iš jo viską, ramiai nueidami tolyn. Patikėkite, to mokė net Konfucijus: „Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall”.

Už keliasdešimt dienų baigsis tik metai, bet ne mūsų eksperimentai. Kelkite tikslus, kurkite strategijas, įsileiskite naujas idėjas, tarkitės ir bandykite. Dar kartą!