Renata Žemaitienė redaktorė
Nr. 55 2018 09

Socializacijos era

„Buitiškai kalbant, šiuolaikiniame biure svarbiausia - nepamiršti tiesiog dirbti.”

Rytas prasideda gundančiu šviežių croissant aromatu. Virtuvės zonoje dūzgia kavos aparatas, o šalia pakabintame plokščiaekranyje tyliai transliuojami naujausi MTV hitai. Už sienos girdisi krykštavimas, ir neatskirsi, stalo futbolo ar stalo teniso partijoje kažkas pasiekė apogėjų. 

Į virtuvėlę staigiai įbėgęs augintinis akimis ieško šeimininko, bet jis šiuo metu užimtas - paspirtuku skrodžia koridorių ir pasiekęs jo galą, drimba į sėdmaišį. Sekundę stebi, kaip greta sporto salėje vyksta rytinė Raja Yoga, o kitoje pusėje, už stiklinės sienos, kažkas lavina analitinio mąstymo įgūdžius įsitvėręs į žaidimų konsolę.

Jei šis vaizdas jums primena kavinę ar vaikų darželį, neapsirikite:) Daugelyje šiuolaikinių biurų jau seniai kunkuliuoja socialinis gyvenimas. Todėl pamirškite raudonmedžio kėdes ir nuobodžius posėdžių kambarius, ribotą pietų pertrauką ar į griežtus rėmus įspraustą darbo grafiką. Kompanijos tvirtina, jog kurdamos neįpareigojančią darbo aplinką leidžia darbuotojams jaustis komfortiškai, geriau suderinti kasdienio darbo ir asmeninio gyvenimo ritmą, ugdyti sąmoningumą, pasitikėjimą komanda ir didesnę motyvaciją.

Sakote, paistalai? Tuomet pasižiūrėkime, ką apie tai galvoja Londone įsikūrusios bendrovės. BBC News Magazine rašo, jog  Innocent Drinks viso biuro grindis nuklojo dirbtine žole bei įrengė pikniko suolus, o  Virgin Money - lubas nudažė dangaus motyvais, kad darbuotojai pajustų gamtos ir bendrumo jausmą. Man Bites Dog išklojo biurą paplūdimio takeliais, o posėdžių kambariai ten primena persirengimo būdeles, „pripildančias biurą gerų emocijų ir atostogų dvasios”. 

Reklamos agentūra Karmarama įsirengė Disco tunelį, kad praėję per jį darbuotojai atsikratytų pirmadienio slogučio ar blogos nuotaikos. O Mother London darbuotojus susodino ne tik į vieną bendrą erdvę, bet ir už vieno milžiniško stalo, kad tik niekas nesijaustų užmirštas. Tačiau Ticketmaster „perspjovė” visus: čia darbuotojai milžinišku metaliniu čiuožimo tuneliu gali nusileisti į specialią baro zoną, kur klausosi muzikos, geria šviežiai spaustų sulčių kokteilius ir žaidžia smiginį.

Koks tikslas? Šiuolaikinė darbuotojų karta drąsi, neprisirišianti, nebijanti naujovių ir svarbiausia - nepakenčianti nuobodulio. Todėl raktiniais žodžiais tampa creativity, playfulness, vitality and socializing. Jei tai ignoruosite, nenustebkite, jog po mėnesio jūsų naujasis talentas nuspręs tiesiog išeiti, „nes darbo pobūdis neatitiko lūkesčių”.

Žinoma, persūdyti neverta. Kad ir kaip svarbu įkvepianti aplinka, kūrybiškumas ar socializacijos  skatinimas, mokslininkai sako, kad rezultatas subręsta tik vienumoje. „Companies need to be careful about placing too much importance on collaboration because you can only be creative if there is also a period of contemplation". (Monica Parker). O Harvard’istai prideda: „Results come from practice, self-discipline, training and applying what you have learned.”

Arba, buitiškai tariant, šiuolaikiniame biure svarbiausia -  nepamiršti tiesiog dirbti.