Ko vertas darbas pardavimų srityje?
- Titulinis
- Blogas
Dirbdama pardavimų mokymų srityje pastebiu, jog daugelis pardavėjų šias savo pareigas dažnai laiko tik laikina darbo stotele. Retai sutinku tokį, kuris svajotų jose dirbti eilę metų: dažniau mintys sukasi apie karjerą kitur, vadovavimą, savo verslo kūrimą ir pan.
Specialistai pardavimų pozicijas palieka gerokai per anksti, dažnai čia taip ir neatrasdami savęs. Tai suprantama, jei yra noras išbandyti save skirtingose srityse. Tik sako, jog reikia minimum 10 000 valandų tame pabūti, kad suprastum, ar tai tikrai tavo? Net jei pasaulis greitas ir nekantrus, ar išties paliekam šitą sritį išmokę to, ko mums gali reikėti tolimesniame karjeros kelyje? Jei daug sąmoningiau būtume ten, kur esame, tikėtina, keltume sau daug klausimų:
Kuo aš noriu būti? Kada?
Ko man reikia ir kokie įgūdžiai pasitarnautų, kad sparčiau judėčiau savo tikslų link? Ką aš galiu geriausio pasiimti iš šios patirties, kurioje esu dabar? Ko galiu išmokti iš to, ką darau kasdien? Kaip ir kur tai pravers mano kelionėje? Štai keletas pavyzdžių, kaip patirtis pardavimuose galėtų būti Jums naudinga ateityje:
Norėtumėte kurti savo verslą?
Tuomet galbūt verta įvaldyti šaltus skambučius jau dabar? Joks verslas neapsieina be investuotojų pritraukimo, naujų partnerių paieškos, o jau ką kalbėti, kad pajamos be klientų plačiąja prasme kažin ar įmanomos?
Svajojate apie vadovo poziciją?
Smagu, sveikintina. Vadovai neleis sumeluoti, kad darbuotojai dažnai prieštarauja, nesutinka, nepriima. Kaip ir klientai. O jeigu savo ateities tikslą perkeltumėte į dabartį, ar joje tikrai galite suvaldyti bet kokį kliento prieštaravimą, ar jis neerzina ir nekelia blogų jausmų?
Siekiate dirbti analitinį darbą?
O jei aiškiai pasiskaičiuotumėte, kiek skambučių reikia atlikti, susitikimų su klientais, kiek išsiųsti pasiūlymų, kad pasiektumėte savo pardavimų tikslus? Įvertintumėte, kaip su mažiau pastangų, padaryti daugiau, susidėliotumėte prioritetus? Sektumėte, kaip sekasi išlaikyti tolygius rezultatus metų bėgyje? Statistinių duomenų pardavimuose apstu.
Pardavimuose jau dabar galėtumėte išmokti kurti, rodyti vertę kiekviename žingsnyje, kiekviename pokalbyje, kiekviename susitikime, kiekviename kontakte.Pavyzdžiui, rinkti gerąsias klientų patirtis, dalintis patarimais ar rašyti straipsnius.
Mane pačią visada traukė mokymai. Dar dirbdama pardavėja sulaukdavau vadovų prašymo dalintis savo patirtimi su naujokais, organizuoti mini mokymus kolegoms iš kitų skyrių, perduoti know how verslo partneriams. Galėtų atrodyti, jog tai - papildomas darbas, kuris labiau trukdo, nei generuoja pajamas čia ir dabar. Tačiau mane tai atvedė iki ten, kur esu šiandien.